Logo
  • Kontakta oss
  • LK Group
  • Press
  • svenska
    • English
    • Deutsch
    • Svenska
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Facebook
    • Instagram
  • Produkter
  • Support(current)
  • Nyheter
  • Om oss
  • Produkter
    • Armatur för varmvattenberedning
    • Avluftningsventiler & luftavskiljare
    • Backventiler
    • Expansionskärl & säkerhetsgrupper
    • Flexibla slangar
    • Flödesvakter
    • Gängade rördelar - mässing
    • Gängade rördelar - rödgods
    • Kapillärrördelar - koppar
    • Kapillärrördelar - rödgods
    • Klämringskopplingar & stödhylsor
    • Kulventiler
    • Laddningsautomatik
    • Laddningsenheter
    • Manometrar & termometrar
    • Packningar
    • Prefab
    • Pumpgrupper
    • Pumpventiler & pumpkopplingar
    • Påfyllnings- & avtappningsventiler
    • Shuntautomatik
    • Shuntventiler
    • Slangklämmor
    • Smutsfilter
    • Solvärmepaket
    • Säkerhetsventiler
    • Termiska ventiler & backventiler
    • Tryckreduceringsventil
    • Ventilmotorer
    • Växelventiler
    • Övrigt
  • Support
    • 840/841 2.0
    • FAQ
      • Produkt
        • Vad är gångtiden på en SmartComfort
        • Kan man använda LK´s säkerhetsventiler med ånga?
        • Fungerar alla LK 810 ThermoMat reservdelarna till hela sortimentet?
        • Kan man ersätta en Honeywell växelventil och ställdon med en LK 525 MultiZone med ställdon?
        • Kan jag köpa reservdelar till Acaso 3-vägs ventiler i gjutjärn?
        • Jag har ett RP 12 liters expansionskärl med anslutning på långsidan men kan inte hitta denna produkt på er hemsida?
        • Varför hittar jag inte rätt reservdel (känselkropp) till mitt laddpaket?
        • Är det möjligt att plocka bort shuntmotioneringen på en LK SmartComfort?
        • Jag har en LK 550 AquaMix där jag bytt ut insatsen. Nu får jag ut dåligt med värme, kan jag göra något åt det?
        • Hur rengör jag filtret
        • Tappat bort luftskruv
        • Jag får felaktig temperatur på varmvattnet ur kranen, vad gör jag?
        • Säkerhetsventilen läcker
        • Min växelventil roterar åt olika håll, är det något fel?
        • Kan jag köpa en isolering till min LK 521 MultiFill?
        • Kan jag byta ut min vattenmätarkonsol mot en ny variant utan anpassning
        • Vilket expansionskärl ska jag köpa?
        • Min LK SmartComfort säger att utegivare saknas, men min produkt ska inte ha en utegivare.
        • Passar LK SmartComfort på en shuntventil av ett annat fabrikat?
        • Kan man uppgradera en LK 110 till en LK 130 genom att köpa och addera enrumsenhet? Eller behöver jag köpa en helt ny LK 130?
      • Kundsupport
        • Hur mycket kostar den här artikeln?
        • Har ni denna artikel i lager?
        • Vad är skillnaden mellan sanitetsvatten och värmevatten?
        • Vad är ett Kvs-värde?
        • Vad står HVAC för?
        • Var kan jag hitta teknisk dokumentation till en produkt?
        • Om jag tappat bort instruktionsmanualen, hur kan jag få tag i en ny?
        • Hur kontaktar jag kundtjänst?
        • Säljer ni direkt till privatpersoner?
        • Säljer ni direkt till installatörer?
        • Vem ska jag kontakta om jag har frågor gällande min order?
      • Marknad - Press
        • Var kan jag ladda ner er logotype
        • Hur gör jag för att ladda ner en produktbild
    • LK 551 HydroMix & A&O
  • Nyheter
    • Aktuella Mässor
      • GET Nord, 19-21 november 2020
      • MCE, 8-11 mars 2022
      • WeBuild Energiesparmesse, 24-28 februari2021
      • ISH, 22-26 mars 2021
      • SHK, 1-4 september 2020
      • Progetto Fuoco, 19-22 februari 2020
    • IFH Intherm, 2020
    • Kampanjsida
  • Om oss
    • Samhällsengagemang
    • Öppettider
    • Miljöengagemang
  • Kontakta oss
  • LK Group
  • LK Group pressrum
Har du en fråga - här kan du hitta svaret

På den här sidan hittar du svar på flera vanligt förekommande frågor om LK Armatur och våra produkter. Du kan sortera på "Alla kategorier" menyn genom att klicka på frågorna, eller så gör du en frisökning under "Frågor och Svar".

Hittar du inte svaret på din fråga så mejla in den till faq@lkarmatur.se så lovar vi att besvara den så fort vi kan.

OBS! Denna sida är just nu under uppbyggnad så ha tålamod och mejla oss alla frågor som du inte hittar svaret på idag på mejladressen ovan.

Alla kategorier

Produkt

Kundsupport

Marknad - Press

Frågor och svar

Säljer ni direkt till installatörer?

Nej det gör vi inte, vi ber dig kontakta en grossist för att köpa LK Armatur produkter 

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Grossist Köpa Installatörer

Hur kontaktar jag kundtjänst?

Du hittar alla viktiga kontaktuppgifter på vår hemsida under fliken "Support".

Relaterade sidor

  • Kontakta oss

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Support Kundtjänst Kontakt

Hur mycket kostar den här artikeln?

Kontakta din lokala återförsäljare för uppgifter om korrekt priser och leverans.

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Var kan jag ladda ner er logotype?

Du hittar våra loggor under Support och marknadsmaterial på hemsidan.

Här finns lite olika bildformat på vår LK logga. Behöver du bilder i en annan kvalité eller i annat format så kontakta gärna vår marknadsavdelning.

 

Relaterade sidor

  • Marknadsmaterial

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Logga Laddaner Filformat Jpeg Lklogga

Vem ska jag kontakta om jag har frågor gällande min order?

Vill du mejla din orderfråga så skickar du den till info@lkarmatur.se 
Vill du hellre ringa oss för att ställa din fråga så kan du göra det på tel: 042-16 92 76.

Relaterade sidor

  • Kontakta oss

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Orderfrågor Order Leveransdatum Orderbekräftelse

Hur gör jag när jag behöver få tag i en produktbild?

Produktbilder kan laddas ner från vår hemsida i tre enkla steg.

  1. Leta upp produktsidan till den produkt du söker
  2. Högerklicka på bilden
  3. Välj "spara bild som" och välj var du vill spara bilden

Nu har du en jpeg bild som funkar bra digitalt. Behöver du bilder med tryckkvalité eller i andra format så kontakta gärna vår marknadsavdelning.

Relaterade sidor

  • Kontakta oss
  • Marknadsmaterial

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Produktbilder Laddaner Jpeg Bildformat

Om jag tappat bort instruktionsmanualen, hur kan jag få tag i en ny?  

Du kan ladda ner en instruktion från vår hemsida. Leta upp rätt produktsida och klicka på "Downloads".

Saknas det en download flik så kontakta vår kundtjänst på kundsupport@lkarmatur.se

Relaterade sidor

  • Kontakta oss

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Manual Instruktionsmanual

Har ni denna artikel i lager?

Kontakta alltid vår kundtjänst för ett aktuellt leveransdatum. 

Relaterade sidor

  • Kontakta oss

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Leveransdatum Lagerstatus

Jag vill byta ut mitt 12 liters RP expansionskärl, vilket ska jag välja?

Sitter anslutning på ditt expansionskärl på långsidan, så ska du välja expansionskärl art nr: 064010
Sitter anslutning på ditt expansionskärl på kortsidan, så ska du välja expansionskärl art nr: 5523321

Är du osäker så kontakta gärna vår kundsupport på kundsupport@lkarmatur.se
Vill du ringa oss så hittar du telefonnummer till vår kundsupport på hemsidan under "Support" 

 

Relaterade produkter

  • Expansionskärl RP

Relaterade sidor

  • Kontakta oss

Fick du svar på din fråga?

Taggar för ämne:

Expansionskärl Anslutning
Navigering
  • Produkter
  • Support
  • Nyheter
  • Om oss
  • Öppettider
Support
  • Kontakta oss
  • Filmer
  • Broschyrer
  • Verktyg
  • Karriär
  • FAQ
Följ oss
  • Nyhetsbrev
  • Pressrum
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram
LK Armatur AB

Garnisonsgatan 49
254 66 Helsingborg
Sverige

Tel. 042-16 92 00
Fax. 042-16 92 20

info@lkarmatur.se
order@lkarmatur.se

Organisationsnummer: 556249-9508

Cookies

©Lagerstedt & Krantz AB

Cookies

För att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats använder vi cookies. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används.

Läs mer om cookies